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Ceci est une page de Élection générale canadienne de 2025.

Transports, infrastructures et circulation plateformes

Voici ce que les candidats Ponoka—Didsbury, et leurs partis, promettent.

Infrastructures municipales

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NPD

  • Soutenir les provinces pour qu'elles construisent les infrastructures nécessaires à la croissance du logement, comme l'eau, les transports en commun et les services publics, avec 2 milliards de dollars par an.

    "The Communities First Fund will support provinces in building the infrastructure needed for growth – like water, transit, and public services." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

Investissements dans les infrastructures

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Conservateur

  • Construire une route praticable en toute saison de Yellowknife à Grays Bay.

    "Build the Arctic Security Corridor from Yellowknife, N.W.T. to Grays Bay, Nunavut. This will include a 600 km all-season road from Yellowknife to Grays Bay and a strategic upgrade to the Port of Grays Bay." — Change, retrieved 2025-04-23

  • Soutenir la connectivité Internet dans les zones rurales et éloignées.

    "Supporting remote-area internet connectivity so every Canadian has reliable access to news." — Change, retrieved 2025-04-23

NPD

  • Investir 4 milliards de dollars sur 4 ans pour compléter le Fonds Chantiers Canada.
  • Mettre en place des accords de bénéfices communautaires entre la communauté, les syndicats, les gouvernements et les employeurs pour tous les projets d'infrastructure financés par le gouvernement fédéral.

    "Local communities should receive the economic benefits and jobs from low-carbon projects. Community Benefits Agreements between community, labour, governments and employers for all federally-funded infrastructure projects will ensure communities get what they need to prosper." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

  • Créer un fonds d'infrastructure pour le Nord.
  • Proposer des "obligations de la Victoire du Canada" pour que les gens investissent dans l'économie du pays.

    "And we would offer Canada Victory Bonds as an opportunity for everyday Canadians to invest in the rebuilding of our economy." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

Transport en commun

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Conservateur

  • Ne pas financer le tramway de la ville de Québec.

    "Quebec City tramway: A Conservative government will not fund the construction of the Quebec City tramway, a costly and unpopular project." — Change, retrieved 2025-04-23

  • Exiger des municipalités qu'elles approuvent au préalable les permis de construire pour les logements à forte densité situés à proximité des stations de transport en commun.

    "Municipalities will also be required to pre-approve building permits for high-density housing around transit stations, and will not receive federal funding for transit until there are keys-in-doors." — conservative.ca, retrieved 2025-04-17

NPD

  • Collaborer avec les provinces et les municipalités pour doubler la fréquentation des transports publics d'ici à 2035.
  • Soutenir les provinces pour qu'elles construisent les infrastructures nécessaires à la croissance du logement, comme l'eau, les transports en commun et les services publics, avec 2 milliards de dollars par an.

    "The Communities First Fund will support provinces in building the infrastructure needed for growth – like water, transit, and public services." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

  • Élargir le Fonds canadien de transport public, qui verse actuellement des fonds aux municipalités pour financer des projets d'investissement, afin d'y inclure le financement de l'exploitation.

    "We will work with provinces and municipalities with a goal of doubling public transit ridership by 2035, including expanding the Canada Public Transit Fund to include operations funding." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

Transport interurbain

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Conservateur

  • Aider à financer un troisième lien pour la région de la ville de Québec.

    "Third link: A Conservative government is committed to helping fund a third link, a project that is essential for the mobility, safety and economic development of the greater Quebec City region." — Change, retrieved 2025-04-23

NPD

  • Travailler avec les communautés rurales pour rétablir les lignes de bus abandonnées par Greyhound.
  • Créer un réseau ferroviaire public à grande vitesse dans tout le Canada, en commençant par le corridor Québec-Windsor et Edmonton-Calgary-Banff.

Véhicules électriques

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Conservateur

  • Annuler l'exigence prévue selon laquelle 20 % des véhicules de tourisme devront être à zéro émission d'ici à 2026.
  • Exclure les véhicules électriques fabriqués en Chine des remises fédérales.

    "End federal rebates for made-in-China EVs to protect Canadian auto workers and our national security." — Change, retrieved 2025-04-23

NPD

  • Étendre les remises fédérales pour les nouveaux véhicules électriques jusqu'à 5 000 $.
  • Exclure les véhicules électriques fabriqués en Chine ou par Tesla des remises sur les véhicules électriques.

    "And EVs made in China or by companies like Tesla that undermine Canada’s national interest and economic security will be excluded." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

  • Doubler les remises pour les véhicules électriques fabriqués au Canada à 10 000 $.

Électricité

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Conservateur

  • Créer un corridor de transport pré-approuvé au Canada pour les lignes de transmission, les chemins de fer et les pipelines.

    "Conservative Leader Pierre Poilievre announced today he will create a ‘Canada First’ National Energy Corridor to fast-track approvals for transmission lines, railways, pipelines, and other critical infrastructure across Canada in a pre-approved transport corridor entirely within Canada, transporting our resources within Canada and to the world while bypassing the United States. It will bring billions of dollars of new investment into Canada’s economy, create powerful paycheques for Canadian workers, and restore our economic independence." — conservative.ca, retrieved 2025-04-17

    "In the corridor, all levels of government will provide legally binding commitments to approve projects. This means investors will no longer face the endless regulatory limbo that has made Canadians poorer. First Nations will be involved from the outset, ensuring that economic benefits flow directly to them and that their approval is secured before any money is spent." — conservative.ca, retrieved 2025-04-17

NPD

  • Commencer à travailler sur un réseau d'énergie propre est-ouest

    "We would start work on an East-West clean energy grid—a major country-building infrastructure project that could deliver affordable, clean and secure energy to people and businesses across the country." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

    "We recognize that clean electricity will be critical to building a competitive economy that supports people in local communities. We will aim to power Canada with net-zero electricity by 2035, moving to 100% non-emitting electricity by 2045. To support this goal we will bring together provinces and terriroties to prioritize the building of an East-West interprovincial power grid." — ndp.ca, retrieved 2025-04-19

  • Viser un réseau électrique à consommation nette zéro d'ici à 2035
  • Viser un réseau électrique à 100 % sans émissions d'ici 2045.